Kecuaian si tukang simpan atau kecuaian si pekerja bank???

11:47 AM

Makin hari makin susah nak update my blog ni...kesibukan di pejabat dan dirumah pejabat begitu membataskan waktu untuk aku berkarya lagi tapi subuh tadi waktu bangun memasak tu aku dah bertekad nak story mory kat blog ni untuk peringatan..hehehehe

Alkisah semalam aku ke bank yang memang terkenal untuk keluaran nak bayar BSP untuk ofis tersayang jadi kerana lebih 5k jadi kena la panjat tangga untuk ke kaunter..nasib baik sbb x payah tunggu lama sbb bank ni mmg cepat dan cekap.  Jadi aku pun keluarkan la RM5,500.00 dan seperti biasa guna mesin la kan (sape yg nak kira ribu2 tu...) pastu girl kat kaunter tu tunjuk ni ..'ha kak..ni RM500 dalam not RM100 x 5 keping..aku pun ok jer..Kendian aku pun mintak dia masukkan dalam envelope sbb tebal la gak dan risau gak soal keselamatan aku dan duit tu..

Lepas dia masukkan aku pun terus gerak jer balik ofis sebab staff dah tunggu untuk ke bank untuk settle BSP tu..dan sebelum dia pergi aku dan mereka pun mengira duit...2 -  3 kali warghhhhh x cukup RM100. Arghhhh mcm budak2 pulak dok mengira sekeping demi sekeping dan mmg sah x cukup RM100. Ish cam ner ni...RM100 tu boleh beli baju baru ke isi minyak kereta barang seminggu...sadis sungguh kan dan very careless of me!

Jadi aku pun tawakal ler telefon bank tu tapi girl tu pergi sembahyang dan aku pun tinggalkan pesanan dengan harapan dia akan call balik...(sambil berdoa dalam hati tuhhh).  Kurang lebih setengah jam, pegawai kat bank tu telefon mengesahakan ada tertinggal??? RM100 tu...warghhhhh x mau syak apa2 tapi ????. Pegawai tu nama Cik Yana kata x yah datang la tapi dia akan bank in kan.  Alhamdulillah syukur dapat balik dan nasib baik aku mengira dengan bebudak ofis ni kalau x mmg kes naya atau aniaya..

Entah la....malas nak fikir kalau disengaja atau tanpa disengajakan.  Wallahualam

You Might Also Like

1 sudi meninggal jejak

  1. Kena kira sendiri masa kat counter next time...malang tidak berbau..

    ReplyDelete

terima kasih atas kunjungan dan komen anda semua, sungguh sangat dihargai! kalau ada kesempatan saya akan balas, InsyaAllah

News Feed 1071

AFB