Giveaway Raya by Mrs Pip

8:09 AM

Salam Ramadan ke 15

Jom kita sertai GA by Mrs Pip ni dan sila tekan ke banner untuk syarat-syarat lain selain peserta kena bercerita pengalaman indah di bulan Puasa.
Pengalaman indah dibulan puasa ni memang banyak sebenarnya sampai tak boleh tercerita pulak tapi yang pasti tahun 2017 pun memang menarik sebabnya anak-anak dah meningkat remaja dan dah tahu apa yang patut dibuat dan yang paling seronok dengan 3 anak dara ni diaorang akan ambil satu atau dua menu untuk dimasak samada dengan panduan bahan-bahan dari Umi yang perlu digunakan atau ikut apa yang diaorang dah tengok dan rasa sepanjang Umi memasak untuk keluarga, Jadi sekurang-kurangnya ada 4 jenis lauk selain sambal belacan dan 1 jenis pencuci mulut dari dapur sendiri. Untungkan!
Dalam dok menaip ni teringat Umi antara pengalaman indah pulang berhariraya saban tahun ke Kerpan, Kedah 2 atau 3 hari sebelum Aidil Fitri.  Kami akan bertolak dari KL seawal jam 12 tengahmalam, dihiburkan dengan lagu-lagu raya, menikmati keindahan malam dari cahaya lampu di lebuhraya dan kedamaian kampung.  Apa yang pasti kami akan sampai diwaktu dinihari antara jam 4 atau 5 pagi, bersahur dan seterusnya berehat sebab kepenatan menempuh perjalanan.  Bila bangun pulak pergi shopping ke Padang Besar untuk beli beras pulut kat Danok dan Umi masuk kesana tanpa kad pengenalan! sebab diiringi anak buah d'hubby dan orang bawahan dia..hehe.  Bukan nak tau pun dia nak bawak sampai dalam sana tu pun.  Dan yang paling menjadi kenangan terindah  arwah bonda mertua without fail akan buat ikan terubuk bakar yang paling sedap dan yang istimewanya bila makan kami tak terkial-kial dengan tulang ikan terubuk yang banyak sebab dia pandai menyiang ikan tu dan  bila makan ikan tu tak de yang tercekik dek tulang.  Tu antara kenangan yang akan tinggal kenangan sebab arwah dah meninggalkan kami lebih kurang 6 tahun lalu.  AlFatihah buat bonda mertua Hajah Zaharah dan ayahanda mertua Haji Mat Noh, anakanda Hidayatul Ashraf bin Khazali dan anakanda Rohani Binti Ahmad yang jugak special tailor Umi yang terbaik yang sentiasa diingatan hingga akhir hayat kami.

Dan tahun dijangkakan kita akan menyambut Aidil Fitri pada 25 Jun dan kami akan balik kampung pada Jumaat waktu tengah malam 23 Jun, InsyaAllah dan pastinya mengamit memori disepanjang lebuhraya dengan iringan lagu-lagu raya dan nostalgia yang rindu akan menyapa dan  mengusik jiwa d'hubby lagi..Umi sangat pasti!


mungkinkah Umi atau awak jadi pemenang? hehe yang pasti ada pemenang la kan yang akan memenangi shawl dari avilia.my ni.

selamat bersegmen dan gud luck!

xoxo, Umi Fuzy

You Might Also Like

2 sudi meninggal jejak

  1. byk sgt pngalaman nak diceritakan..eh sha pun nak join juga la..kot2 rezeki hihi..gud luck kak

    ReplyDelete
  2. Salam Umi...
    Thanks tau join GA Raya by Mrs Pip ...
    Wah, bestnya Umi, anak dara dah besar2 ... pandai masak pula tu ...
    pandai Umi didik anak anak Umi, nnt kalau saya ada anak perempuan, saya pun nak jadi mcm Umi juga, didik anak pandai masak, coz saya memang langsung tak pandai masak. rugi rasanya ;( ...

    ReplyDelete

terima kasih atas kunjungan dan komen anda semua, sungguh sangat dihargai! kalau ada kesempatan saya akan balas, InsyaAllah

News Feed 1071

AFB