Pulun Kedah Pulun

5:00 PM

Hola

Buat peminat bolasepak tanahair termasuk la en suami Umi yang jugak pemain bola pencen hehe, tahniah buat pasukan Kedah yang akan ke final Piala FA melawan Pahang pada 20 Mei ni dan kalau ikut perkiraaan Umi haha Kedah akan menang la.

psst menkalu Kedah kalah ka...sedih la sebab ramai wooo orang negeri kelahiran en suami turun Shah Alam tau...cer hangpa tengok senarai depa yang memang penyokong tegar ni.  Kalau nak baca nama depa ni pastikan tak makanan dalam mulut kot nanti tersedak.


No automatic alt text available.

Berikut senarai2 nama yang yang akan mengikuti rombongan tengok final piala FA antara KEDAH lwn PAHANG di Stadium Shah alam dan disertakan juga surat minta sponsor dari tok penghulu....

Kehadapan tok ngulu,
*Sughat nak mintak det tiket dengan det sewa baih nak pi tengok bola akhiaq piala FA kat shah alam nuu*
Hat pakat nak timpa pi shah alam tgk bola sabtu ni dok hingaq kat chek suruh minta duit kat tok ngulu.
Depa kata belen det boh jalan tar kat pala simpang tu dok simpan buat pa.
Nama hat bawah ni memang konpom dah nak pi.
Hat mai kendian biaq pi ka depa la. Pandai2 la ketiaq nak idup.
1. Id Chah choq badak
2. Din Ghabit dengan bini dia (Piah kesom)
3. Chon payung
4. Kri Pida Nam satu keluarga
5. Leh gagap (pi saja, balik sendighi)
7. Chah masam (laki tnggu sana)
8. Arep juling (dia mintak duit spek skali)
9. Bang Choh Kak Mah wangi (dia mintak duit tiket habuan cucu dia sekali , 3 org, cucu dia tnggu kat setadium)
10. Yonn pomen diraja (utang tukaq tiub moto ritu tok ngulu tak bayaq lagi)
11. Pak Ya misai (member kopi tok ngulu Tak kan berkigha kot)
12.Bang OM laksa (dia habaq ada laksa pree kat tok ngulu sepanjang bulan posa)
13. Siti nasi Lemak janda pala titi ( tok ngulu beli nasi Lemak kemarin ada belen ka nak sedekah kat dia)
14. Aq golok (jadi kolek, dia habaq dia pandai jalan belah2 shah alam tu)
Tolak pi tolak mai kigha penuh jugak la satu baih.
Haghap tok ngulu huloq la lebih skit.
Dok berujan ni.
Nak pi motong pun Tak brapa bulih.
Lagi pun duit elaun tok ngulu pun bukan dok usik pun.
Kebun getah hat kat pala bukit tu pun makan Tak abih aih.
Sekian.
Yang betoi dan luruih,
Mat Tengala Timoq (MTT)

Image may contain: text

Pulun Kedah Pulun!

You Might Also Like

0 sudi meninggal jejak

terima kasih atas kunjungan dan komen anda semua, sungguh sangat dihargai! kalau ada kesempatan saya akan balas, InsyaAllah

News Feed 1071

AFB